QUIZZIZ CERTIFIED GAME CHANGER CERTIFICATE

 



Alhamdulillah. Syukur kerana dikelilingi oleh rakan-rakan yang sentiasa membawa aura positif. Akhirnya berjaya mendapatkan sijil Certified Game Changer. Terima kasih buat rakan-rakan di Akademi Youtuber yang tak jemu-jemu berkongsi ilmu....


Quizizz merupakan sebuah aplikasi pembelajaran dalam talian yang membolehkan guru membina dan mengendalikan kuiz interaktif sebagai gamifikasi, ujian dan bahan semakan untuk muridnya. Program ini membolehkan murid belajar dengan cara yang menyeronokkan dan interaktif, serta membantu guru dalam menilai hasil pembelajaran murid. Quizizz juga boleh diakses melalui pelayar web atau aplikasi mudah alih. 

Quizizz pertama kali dilancarkan pada 2014 oleh Ankit Gupta dan Deepak Joy Cheenath, dua pelajar yang sedang belajar di Institut Teknologi India (IIT) Bombay. Pada mulanya, Quizizz merupakan projek tesis yang dibangunkan oleh kedua-dua pelajar tersebut dengan tujuan untuk menjadikan proses pembelajaran lebih menyeronokkan dan interaktif. Seiring dengan perkembangan teknologi, Quizizz telah menjadi aplikasi yang boleh diakses secara global dan digunakan oleh guru dan pelajar di seluruh dunia. Pada masa ini Quizizz telah digunakan oleh lebih 60 juta pelajar dan guru di seluruh dunia.

Quizizz boleh dianggap sebagai "game changer" dalam dunia pendidikan kerana menyediakan cara baharu untuk murid belajar dan untuk guru menilai hasil pembelajaran. Melalui penggunaan menggunakan untuk pelajar. Ini dapat meningkatkan motivasi murid dan menjadikan proses pembelajaran lebih berkesan. Selain itu, Quizizz juga membolehkan guru menilai hasil pembelajaran murid dengan lebih mudah dan cepat, sekali gus membantu dalam proses penambahbaikan pembelajaran. Walau bagaimanapun, keberkesanan Quizizz bergantung kepada cara guru menggunakannya dalam proses pembelajaran. 


Anda berminat nak dapatkan sijil ini?

Ikuti langkah-langkah perkongsian mudah melalui blog Chekgu LK. Klik sini



Alhamdulillah. Thank you for being surrounded by friends who always bring a positive aura. Finally managed to get the Certified Game Changer certificate. Thank you to the friends at the Youtuber Academy who never tire of sharing knowledge.


Quizizz is an online learning application that allows teachers to build and manage interactive quizzes as gamification, testing, and review material for their students. This program allows students to learn in a fun and interactive way, as well as helps teachers in evaluating student learning outcomes. Quizizz can also be accessed through a web browser or mobile app.

Quizizz was first launched in 2014 by Ankit Gupta and Deepak Joy Cheenath, two students studying at the Indian Institute of Technology (IIT) Bombay. Initially, Quizizz was a thesis project developed by the two students with the aim of making the learning process more fun and interactive. Along with the development of technology, Quizizz has become a globally accessible application used by teachers and students worldwide. Quizizz is currently used by over 60 million students and teachers worldwide.

Quizizz can be considered a "game changer" in the world of education because it provides a new way for students to learn and for teachers to evaluate learning outcomes. Through the use of using for students. This can increase student motivation and make the learning process more effective. In addition, Quizizz also allows teachers to evaluate student learning results more easily and quickly, thus helping improve learning. However, the effectiveness of Quizizz depends on how teachers use it in the learning process.


Are you interested in getting this certificate?

Follow the easy sharing steps through the Chekgu LK blog. Click here



Terbaru Lebih lama